Milisavljević dr Momčilo, redovni profesor u penziji

Rođen je 1929. godine u Braničevu. Osnovnu i srednju školu je završio u Nišu. Na Ekonomskom fakultetu u Beogradu diplomirao je 1952. godine. Doktorsku disertaciju je odbranio 1961. godine.

Prvo zaposlenje je dobio kao asistent na Ekonomskom institutu FNRJ. Za asistenta na Ekonomskom fakultetu u Beogradu primljen je 1956. godine. Za docenta je izabran 1962. godine, za vanrednog profesora 1967, a za redovnog profesora 1973. godine. U penziji je od 1994. godine.

Boravio je na stručnom usavršavanju u SAD (1958, 1962, 1986, i 1989. godine), zatim u Nemačkoj (1973. godine) i u Velikoj Britaniji (1975. i 1991. godine).

Na četvorogodišnjim studijama na našem fakultetu izvodio je vežbe iz predmeta: Ekonomika i organizacija preduzeća, Ekonomika industrijskih preduzeća i Organizacija preduzeća. Nastavu izvodi iz predmeta Planiranje i razvojna politika preduzeća i Marketing. Predavao je i na odeljenjima Fakulteta u Kragujevcu, Užicu i Šapcu. Takođe predaje i na Ekonomskom fakultetu u Nišu. Angažovan je i na poslediplomskim studijama na našem fakultetu. Na magistarskom kursu Poslovna ekonomija predavao je Međunarodni marketing, na kursevima Marketing i Poslovna ekonomija predmet Upravljanje marketingom, a na kursevima Strategijski menaxment i Marketing predmet Strategijsko upravljanje. Takođe je izvodio poslediplomsku nastavu u Kragujevcu, Subotici, Nišu, Prištini, Skoplju, Dubrovniku, Sarajevu, Banjaluci, Zagrebu i Mariboru). Na specijalističkim studijama na našem fakultetu bio je angažovan na predmetima: Marketing i Upravljanje međunarodnim poslovanjem.

Obavljao je mnoge funkcije na fakultetu i van njega. Na fakultetu je bio: Predsednik komisije za poslediplomske studije, rukovodilac magistarskog kursa Poslovna ekonomija, predsednik komisije za sticanje doktorata nauka, šef Katedre za ekonomiku i organizaciju preduzeća a Rukovodilac je Centra za menaxment Univerziteta u Beogradu. Van fakulteta je bio predsednik Odbora za ekonomiju Ministarstva za nauku i tehnologiju RS.

Član je Jugoslovenskog društva za marketing, Naučne sekcije Društva ekonomista Jugoslavije i Naučnog društva Srbije.

Dobitnik je Oktobarske nagrade grada Beograda (1974. godine) za knjigu "Marketing".

Važniji radovi

Osnovi ekonomskog obrazovanja, "Rad", Beograd, 1958.

Metod slučajeva primenjen u ekonomskom obrazovanju, Informator, Zagreb, 1961.

Troškovi kao faktor poslovne politike preduzeća, Savez ekonomista Jugoslavije i "Kultura", Beograd, 1965.

Politika cena preduzeća, "Savremena administracija", Beograd, 1972.

International Marketing in Yugoslavia - The experience of a medium developed socialist country, Proceedings of FARM, Copenhagen, 1981.

Business Planning and Employee Democracy in Yugoslavia, Long Range Planning, november 1983.

Cooperation Betnjeen Producers and Trade Organizations - The Yugoslav Experience, koautor sa S. Lovretom, u zborniku "The Economics of Distribution", Fingeli editors, Milano, Italija, 1984.

Marketing to the Yugoslav Market: Strategic and Structural Consideration, koautor sa S. Lovretom, u zborniku "Comparative Management Systems", ed by RJ Norelli, SUNY at Albany, USA, 1985.

The Decision-Making in the Self-managing Enterprise", koautor sa S. Lovretom, Proceedings "Management of the Firm under Condition of Discontinuity", SUNY and School of Economics, Beograd, 1987.

Vertical Marketing in the Yugoslav Theory and Practice, koautor sa S. Lovretom, Fourth International Conference of Distribution, Milano, Italy, 1987.

The Strategy and Structure of the Tourist Firm, koautor sa K. Čačićem, Proceedings "Strategic Management of Tourist Firm", Ekonomski fakultet, Beograd, 1989.

Strategijsko upravljanje, koautor sa J. Todorovićem, Ekonomski fakultet, Beograd, 1991.

Marketing Myopia of Internationaly - Oriented Yugoslav Firms, koautor sa B. Rakitom, u "Restructuring the Firm", ed by W. Holstein, M. Milisavljević, Ekonomski fakultet, Beograd, 1991.

Menaxment i njegovo mesto na savremenim univerzitetima, "Ekonomski anali", april-jun 1992.

Inovacije i tehnološka strategija preduzeća, koautor sa R. Senićem i S. Janoševićem, Ekonomski fakultet, Beograd, 1993.

Potrebe za menaxerima u Srbiji, Univerzitet u Beogradu, Centar za menaxment, koautor i redaktor, Beograd, 1994.

Technology as a Factor of Competitive Advantage, članak u časopisu Facta Universitatis, Vol. 1, No. 1, 1993.

Ekonomska i poslovna enciklopedija, tom I i II, "Savremena administracija", redaktor dva područja i autor tri eseja i dve odrednice, Beograd, 1994.

Menaxment u funkciji inovacija, knjiga I, Centar za menaxment Univerziteta u Beogradu, koautor i redaktor, Beograd, 1995.

Marketing strategija, drugo dopunjeno izdanje, koautor sa J. Todorovićem, Ekonomski fakultet, Beograd, 1995.

Planiranje i razvojna politika preduzeća, koautor sa J. Todorovićem, osmo izdanje, "Savremena administracija", Beograd, 1995.

Marketing, XV izdanje, "Savremena administracija", Beograd, 1995.

Javno preduzeće: karakteristike i performanse, u Položaj i uloga javnih preduzeća u Srbiji, koautor i redaktor, Institut ekonomskih nauka, Beograd, 1995.

Pristup transformaciji preduzeća, u Menaxment i transformacija preduzeća, Ekonomski fakultet, Kragujevac, 1995.

Strategija preduzeća u tržišnoj privredi, koautor i redaktor, Ekonomski fakultet, Beograd, 1995.

Menaxment u funkciji inovacija, knjiga II, koautor i redaktor, Centar za menaxment Univerziteta u Beogradu, 1996.

Menaxment i organizacija koja uči, SYM-ORG 96, Fakultet organizacionih nauka, Vrnjačka Banja, 1996.

Strategija: stvaranje održive konkurentne prednosti, "Strategijski menaxment", 1-2, 1996.

Proizvodnja u strategiji preduzeća, zbornik sa prvog međunarodnog simpozijuma "Industrijsko inženjerstvo 96", Beograd, 1996.

Strategijski menaxment, poslovna škola "Megatrend", Beograd, 1996.