RAČUNOVODSTVENI INFORMACIONI SISTEMI SMER RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA I FINANSIJSKO UPRAVLJANJE, TREĆA GODINA, ŠESTI SEMESTAR, FOND ČASOVA 60+60 I CILJ PREDMETA U fokusu predmeta je računovodstvo kao sistem – osoblje, postupci, oprema i evidencije koje koristi poslovni subjekt za stvaranje računovodstvene informacije korisne za donosioce odluke i njen prenos donosiocima odluka. Apostrofiraju se njegove osnovne funkcije: evidentiranje efekata poslovnih transakcija, klasifikovanje podataka kako bi mogli da se sumiraju, kao i sumiranje podataka i njihovo prenošenje i prezentiranje u vidu računovodstvenih izveštaja, na način koristan donosiocima odluka. Rečju akcenat je na računovodstvu i njegovoj informacinoj ulozi za brojna i različita područja upravljačkih aktivnosti, polaganje računa, sistematske kontrole procesa poslovnih aktivnosti i donošenje pojedinačnih odluka. Nove tendencije u razvoju računovodstvenih informacionih sistema idu u korak sa razvojem novih diverisifikovanih poslovnih aktivnosti preduzeća, novih proizvodnih i informacionih tehnologija koje zahtevaju novo prilagođavanje celine upravljačkih instrumenata preduzeća na liniji realizacije postavljenih ciljeva. Kvalitet informacija koje računovodstvo treba da pruži zavisi od celokupne organizacije računovodstva, počev od podele rada u knjigovodstvu, preko forme i sadržine obrazaca do kvalitetnog računovodstvenog softvera. Predmet razmatra razvoj RIS-a, odnosno njegove glavne izmene koje su uslovljene promenama u suštinskoj orijentaciji računovodstva i načinu obavljanja poslova u računovodstvu. Izučavanjem predmeta RIS-a studenti treba da steknu bazična znanja koja se tiču kreiranja i prilagođavanja već postojećeg računovodstvenog informacionog sistema potrebama savremenog poslovanja. Odnosna znanja treba da doprinesu osposobljavanju studenata da kreiraju informacije korisne za odlučivanje. II SADRŽAJ PREDMETA Opšta pitanja Podatak, informacija, znanje. Računovodstveni podatak, računovodstvena informacija. Hijerarhija kvaliteta računovodstvenih informacija. Uloga i značaj računovodstva u savremenim uslovima poslovanja Savremeno shvatanje suštine preduzeća-sistemski pristup. Upravljačke aktivnosti preduzeća. Izvori informacione podrške upravljačkim aktivnostima preduzeća. Sistemski pristup računovodstvu. Poslovno odlučivanje i organizacija. Računovodstvo po sistemu odgovornosti. Računovodstvo po sistemu prikazivanja dobiti. Računovodstvena funkcija i računovodstveni informacioni sistem preduzeća Računovodstvena funkcija u različitim modelima organizacionog strukturiranja preduzeća. Determinišući faktori organizacije i funkcionisanja računovodstvene funkcije preduzeća. Pojam, aktivnosti i funkcije računovodstvenog informacionog sistema. Uloga RIS-a u lancu vrednosti. Kompjuterizovani i nekompjuterizovani računovodstveni informacioni sistemi. Koherentnost računovodstvenog informacionog sistema RIS i menadžment preduzeća. RIS i izvršne funkcije preduzeća. RIS i eksterni korisnici. RIS i revizija. RIS i sistem interne kontrole. Razvoj organizacije računovodstva Rudimentarna organizacija knjigovodstva. Klasična organizacija knjigovodstva. Klasična organizacija računovodstva. Savremena organizacija računovodstva. Instrumenti organizacije računovodstva Konto, kontni okvir, kontni plan. Poslovne knjige. Knjigovodstvena dokumenta. Računovodstveni izveštaji. Metode i tehnička sredstva za realizaciju računovodstvene procedure Metode knjigovodstvenog obuhvatanja poslovnih promena i obrade podataka. Računovodstveni softver. Vrste poslovnih sistema za obradu podataka. Organizaciono tehničke osnove obrade podataka. Modeli organizacije računovodstva Model finansijskog računovodstva. Model računovodstva troškova. Model upravljačkog računovodstva. Razvoj računovodstvenih informacionih sistema Sistemska analiza postojeće organizacije. Teme u razvoju informacionih sistema. Tehnike razvoja informacionih sistema. Sredstva za razvoj informacionih sistema. Metodologija razvoja računovodstvenih informacionih sistema. III PLAN RADA NA PREDMETU Predavanja:
Vežbe:
IV NAČIN RADA NA PREDMETU |
||||||||||||||||||||||||||||